01Gru2020

Dieta, czyli co na oczy

Rozmawiając z wieloma klientami, którzy sięgają po krople do oczu Biolan, często słyszymy “co na oczy”, “jak wzmocnić wzrok i kondycję oczu”. Zwłaszcza osoby, które na co dzień spędzają dużo czasu przed monitorem powinny profilaktycznie lepiej dbać o to, co jedzą. Wszystko ma bowiem znaczenie jeśli chodzi również o same oczy.

Co pomaga na oczy

Jeśli dopada was zmęczenie oczu, bóle pod powiekami, pieczenie, swędzenie i inne podobne dolegliwości, to oznacza, że trzeba zakraplać oko lub udać się po prostu do specjalisty. Jednak, aby wzmocnić kondycję wzroku możecie zawczasu zweryfikować swoją dietę.

Na oczy pomaga wiele witamin oraz minerałów. Wystarczy tylko odpowiednio dobrać produkty spożywcze. Zwróćcie uwagę, aby dostarczały m.in. luteinę, cynk, kwas DHA, witaminę D, witaminę A oraz witaminę C oraz likopen.

Gdzie znaleźć witaminy dla oka?

Zadbajcie, aby śniadania były bogate w jajka. Są one źródłem wspomnianej luteiny. Wbrew powszechnej opinii wcale nie są tak szkodliwe pod kątem cholesterolu. Pożywna kanapka z jajkiem lub ugotowane jajko na miękko idealnie się zatem sprawdzi.

Co na oczy - śniadanie

Na lunch warto zjeść lekką sałatkę z dressingiem z oliwą. Zawiera ona niezwykle dużo antyoksydantów. Zresztą w ogóle dieta śródziemnomorska, która oparta jest na warzywach łączonych z oliwą i na rybach jest uważana za najlepszą dla naszych oczu.

Przy okazji jeśli wspomnieliśmy ryby, to musicie też wiedzieć, że wybierając na obiad np. łososia, pstrąga czy tuńczyka, dostarczycie do organizmu kwas DHA. Badania pokazały, że jego niski poziom sprzyja pojawieniu się zespołu suchego oka. Poza tym pamiętajcie, że ryby bogate są również w kwasy omega-3 oraz witaminę D.

Co na oczy pozwala zminimalizować występowanie konkretnych schorzeń?

Optymalnie jest skomponować sobie taką dietę, aby dostarczać możliwie jak najwięcej składników zdrowych dla oczu. Natomiast jeśli szukacie konkretnych produktów, aby np. wyhamować zwyrodnienie plamki żółtej, to powinniście jeść pomidory. Zawierają one likopen, który w tym pomoże.

Z kolei deser z borówkami dostarczy wam cynk, a ten poprawia widzenie w ciemności oraz powstrzymuje rozwój kurzej ślepoty. Te niewielkie owoce są jednocześnie źródłem witaminy E, która zapobiega zaćmie i może również okazać się pomocna przy wspomnianym już zwyrodnieniu plamki żółtej. Dużą zawartość tej witaminy zawierają też migdały.

Wzbogać napojami

Nie zapominajcie, aby odpowiednio nawadniać organizm. Przy okazji możecie też zadbać o wzrok. Pyszny sok z zielonej pietruszki lub lemoniada z cytrusów to porządna dawka chociażby witaminy C. Odpowiada ona za wzmocnienie naczyń krwionośnych oka, reguluje proces wytwarzania filmu łzowego oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia zaćmy.

W napojach witamina C na oczy
W napojach witamina C na oczy